Fuldtid Print

Financial Controller – København eller Trekantsområdet

Vil du have en nøglerolle i en dynamisk og udviklingsorienteret økonomifunktion i en stor energivirksomhed, som står over for én af Danmarks største energitransformationer?

Ramsdal søger for Crossbridge Energy A/S 

Financial Controller – København eller Trekantsområdet

Vil du have en nøglerolle i en dynamisk og udviklingsorienteret økonomifunktion i en stor energivirksomhed, som står over for én af Danmarks største energitransformationer?

Crossbridge Energy A/S har en ambition om at give et markant bidrag til løsning af Danmarks CO2 udfordring og om at blive verdens første CO2-neutrale raffinaderi. Vi ønsker at drive den grønne omstilling inden for flydende brændstoffer til lands, til vands og i luften og søger derfor en dygtig kollega, som kan hjælpe os i denne spændende transformationsrejse.

Om stillingen

Du bliver en del af et velfungerende og dygtigt team, hvor du sammen med CFO, teamleder og det øvrige finansielle team, tager ansvar for opgaver inden for regnskab, ledelsesrapportering og likviditetsstyring. Ud over dig selv består teamet af 6 erfarne personer i Danmark (Fredericia og København), 6 personer i et corporate finance team i USA samt 19 personer i et servicecenter i Polen.

Afdelingen arbejder med en række udviklingsopgaver, som eksempelvis implementering af ny lovgivning, nye rapporteringssystemer og optimeringsopgaver, der giver stor mulighed for medindflydelse. Der er samtidig en række driftsopgaver, herunder udarbejdelse af månedsrapportering.

Med nye ejere og en ny vision er der stadig behov for at udvikle værktøjer til en hensigtsmæssig og fremtidssikret ledelsesinformation. Det er derfor vigtigt, at du har erfaring med regnskab og rapportering - både internt og eksternt, samt at du er parat til en personlig udvikling, med en stejl læringskurve.

Afdelingen spænder over mange opgaver både i dybden og i bredden, hvor stort ansvar tildeles den enkelte.

Dine primære opgaver

  • Udarbejdelse af interne og eksterne regnskabsrapporter og budgetter

  • Udviklingsprojekter i afdelingen og virksomheden

  • Controlling af indtægter og omkostninger

  • Ledelsesrapportering til den lokale ledelse, bestyrelse samt ejere

  • Diverse regnskabsmæssige ad hoc-opgaver

 

Dine faglige kompetencer                                                                                                          

For at lykkes i rollen som Financial Controller, skal du trives med at arbejde i et miljø, hvor faglighed, ansvarlighed og en løsningsorienteret tilgang til opgaverne er vigtige værdier.

Vi leder vi efter dig, som:

  • Ideelt set arbejder i en regnskabsfunktion, hvor du i dag har et bredt arbejdsområde

  • Kan holde mange bolde i luften og motiveres af at levere og følge opgaver til dørs

  • Trives i et miljø, hvor ad hoc-opgaver med korte deadlines også er en del af hverdagen

  • Bringer din faglighed i spil på alle niveauer i organisationen

  • Kan prioritere og strukturere processer og opgaver

  • Har en relevant uddannelse inden for regnskab, eksempelvis cand.merc. eller HD suppleret med 3-5 års erfaring indenfor økonomi

  • Har stærke IT-kompetencer og er rutineret i MS office pakken. Erfaring med SAP er en fordel

  • Føler dig komfortabel med at kommunikere og rapportere på dansk og engelsk på alle niveauer i virksomheden

 

Personlige kompetencer

Som person har du en god gennemslagskraft og er ikke bange for at lære nyt og tage initiativer. Du har samtidig fokus på faglighed og kvalitet, Du trives i en hverdag, hvor der er fokus på både dokumentation, deadlines og kontrol.

Du arbejder løsningsorienteret, er proaktiv og har en positiv tilgang til opgaverne.

Da raffinaderiet står over for en række spændende forandringer på både kort og længere sigt, er det vigtigt, at du trives med forandringer og vil tage aktiv del i vores forandringsprocesser.

 

Vi tilbyder                                                                                                                                              

Vores ambitioner er store, og vi tilbyder dig:

  • Et spændende og udviklende job i en kompleks virksomhed med internationale relationer, hvor din succes i jobbet er adgangen til din egen udvikling og større ansvar, herunder mulighed for ledelsesansvar.

  • En afvekslende hverdag, med fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde. Du kan således arbejde med udgangspunkt i vores adresser i både Trekantsområdet og i Storkøbenhavn

  • En arbejdsplads, med et tæt sammenhold og dygtige kolleger, som giver kompetent sparring og som altid står klar med en hjælpende hånd og et godt humør.

Løn efter kvalifikationer, pensions- og sundhedsforsikring, bonusordning mv.

 

Ansøgning

Finder du ovenstående interessant, og kan du se dig selv i jobbet, ser vi frem til at modtage din ansøgning så hurtigt som muligt. Samtalerne vil foregå løbende, da vi ønsker at få besat stillingen hurtigst muligt. Søg jobbet via linket.

 

Har du spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte Carsten Andersen, Chefkonsulent Ramsdal Executive på telefon +45 2815 6844, eller Kristine Poulsen, Finance Manager Crossbridge, på telefon +45 5093 5648

Financial Controller