Fuldtid Print

Jobkonsulent til Virksomhedsporten i Ikast

Hvem er vi? Virksomhedsporten A/S er en socialøkonomisk virksomhed, som driver virksomhed på markedsmæssige vilkår og med et beskæftigelsesmæssigt perspektiv. Vores primære formål er at hjælpe mennesker i job.

 

Virksomhedsporten har i øjeblikket afdelinger i 6 kommuner, og samlet set har virksomheden i øjeblikket 125 medarbejdere – heraf 104 ansat på særlige vilkår. Vi oplever generelt en stigende efterspørgsel på vores ydelser, og vi har derfor løbende brug for flere engagerede og kompetente medarbejdere.

Virksomhedsportens afdeling i Ikast har 22 engagerede medarbejdere, og vi løser forskellige opgaver for en række private virksomheder – primært opgaver, som vores kunder vælger at outsource til os. Vi samarbejder også med Ikast-Brande Kommune om gennemførelse af jobudviklingsforløb for ledige.

Opgaven er at sikre den ledige det rette job

Dine arbejdsopgaver bliver hovedsageligt at yde støtte og vejledning til de henviste borgere, samt at medvirke til gennemførelse af progressionsmålinger på de deltagere, virksomheden har i forløb. Du skal også være indstillet på at varetage opgaver af opsøgende karakter til virksomheder i lokalområdet i forbindelse med etablering af praktikophold for de henviste borgere.

Metodisk arbejder vi ressourceorienteret, inddragende og anerkendende. Vi er optaget af at hjælpe vores forløbsdeltagere med at se deres værdi i et arbejdsmæssigt perspektiv.

Du bliver en del af en organisation, som hele tiden er i stand til at skifte gear, og du vil møde et team af kolleger, der alle brænder for at skabe resultater af høj kvalitet. Du vil altid have mulighed for at få den fornødne sparring og faglige støtte i det daglige arbejde.

Hvem er du?

  • Du har en åben, tillidsskabende og anerkendende tilgang til andre
  • Du kan motivere og engagere deltagerne og skabe forståelse for værdien af at have et job – uanset deltagernes barrierer
  • Du er en udadvendt personlighed med en evne til at skabe gode relationer
  • Du er struktureret og evner til at bevare overblikket – også i pressede situationer
  • Du har en passende uddannelse og erfaring i at arbejde med udsatte borgere
  • Du kan håndtere lovgivningen på beskæftigelsesområdet
  • Du er en god rollemodel for vores forløbsdeltagere, og du har drive og gejst, der smitter
  • Du har et jobrettet fokus i dit arbejde med den enkelte borger
  • Du har fokus på synlige og målbare resultater i et miljø, hvor kvalitet vægtes højt
  • Du er samtidig et ordensmenneske med gode IT-færdigheder
  • Du er mødestabil – og klar til at yde en særlig indsats, når det er nødvendigt
  • Du har kørekort til personbil
  • Sidst – men ikke mindst vil det være en fordel, hvis du har erfaring med opsøgende kontakt til virksomheder i lokalområdet

Ansøgningsfrist

Er dette et job for dig, så send hurtigst muligt din ansøgning som mail til os på adressen ans@ramsdalgruppen.dk og mærk ansøgningen ”VP Ikast”. Stillingen ønskes besat hurtigst muligt, og vi indkalder derfor løbende egnede kandidater til samtale. Vi opfordrer alle interesserede til at søge - uanset alder, køn og etnisk herkomst. Du kan læse mere om os på: www.virksomhedsporten.dk